Esentepe Kreşi ×
© 2017 Esentepe Kreşi

ESENTEPE KOLEJI / BRANŞ DERSLERİ / MÜZİK

MÜZİK

Bölümümüzün felsefesi, öğrencilerimizin müzik ve diğer sanat dallarına karşı olan ilgisini ve merakını, sanat sevgisi ile olumlu bir bakış açısına oturtmaktır.

Bölümümüzün amacı;

Müzik sanatındaki çok sesliliği ve çeşitliliği öğrencilere sunmak, Öğrencilerimize vokal yada enstrümantal olarak performans deneyimi fırsatını tanımak, Öğrencilerimizde sağlam bir Müzik Teorisi ve Tarihi temeli oluşturmak, Öğrencilerimize kendi müziklerini yaratma hevesini uyandırmak ve sunma fırsatını tanımaktır.

Bu amaçlara ulaşmak için oluşturduğumuz zengin ders programımızda ritmik okuma, şarkılar, koro çalışmaları, müzik teorisi ve tarihi, farklı kültürlerin müzikleri, enstrüman bilgisi ve performanslara yer verilmektedir.

HEDEFLERİMİZ:

  • Yetenekleri ve bilgileri doğrultusunda kendilerini keşfedebilme, bu yönde gelişmelerini sağlayabilme,
  • Araç ve gereç kullanımında yeterlilik sağlama,
  • Müziksel duyuşlarını geliştirebilme,
  • Yeteneklerini tetikleme,
  • Yaratıcılıklarını ateşleme,
  • Duygularını geliştirme,
  • Müzik kültürünü hayata geçirebilme,
  • Müzikalitesi yüksek bir nesil yetiştirebilme,
  • Opera, konser gibi aktiviteleri yorumlayabilme,
  • Müzik algılama seçiciliğini kazandırabilme.

MÜZİK YÖNTEM VE TEKNİKLERİMİZ:

  • Müzik derslerinde öğrenciler algılama, düşünme, işitsel ve ritmik eylemlerinin de katıldığı süreç içinde önce düşünürler,
  • Yaratıcılıklarını geliştirirler,
  • Dinledikleri müzikleri hayal güçleri ile zenginleştirirler,
  • Beste çalışmaları yaparak müziksel algılarını arttırırlar.
  • Ritm çalışmaları ile bedenlerini daha etkili halde çalıştırırlar.
  • Ses çalışmaları ve diyafram kullanımına ilişkin çalışmalar ile seslerini daha etkin bir şekilde kullanırlar.
  • Orff enstrümanları ve çeşitli müzik aletleri ile çoksesliliğe giriş yaparlar.

       Müzik, konuşma ve dans, insanın kendini ifade etme araçlarıdır. Bu amaçla anasınıflarımızda da orff eğitimi, temel müzik eğitimi olarak kullanılmaktadır. “Orff Schulwerk” insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır. Bu eğitim anlayışında geleneksel çalgı veya dans öğretiminden farklı olarak her seviyede ve yetenekteki kişiler, bir grup içerisinde etkileşimli bir yaratıcılık ve kendini ifade etme süreci yaşarlar. Temelde sosyal bir varlık olan insan için grup çalışması yoluyla öğrenme çok daha kolaydır. Orff çalışmalarının içeriğinde, bedenin hareketlerle hazırlanmasından konuşmaların kullanılmasına, konuşmaların ritimlendirilmesinden bu ritimlerin müzik haline gelmesine ve bütün bu araçların bir dizi yaratıcı sürecin sonucunda oluşan sunumuna ( paylaşım ) kadar gelişen her aşamasında vazgeçilmez olan en önemli şey “oyun”dur. Orff ve Keetman’ın fikirlerinin ve çalışmalarının temelini oluşturan istek; tüm insanların müzik, konuşma, dans ve bu üçünün birleşiminden ortaya çıkan ritim duygusunu hissetmesi ve bu yolla kişilerin içlerindeki yaratıcı gücün tetiklenmesidir. Bu yaratım sonucu ortaya çıkacak ürünler bireylerin kişilik gelişimine katkı sağlayacağı gibi, sosyal ve iletişim becerilerini de geliştirecektir.

Kitlesel başarıyı hedefleyen Esentepe Koleji; nitelikli eğitim anlayışı ile bilim, teknoloji, yabancı dil, kültür-sanat, spor ve sosyal faaliyetler alanlarında başarılı nesiller yetiştiriyor.

2000 yıllından itibaren eğitim hizmetlerini sürdüren Esentepe Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ülke değerlerine sahip, yaratıcı, üretken, dünya ile kucaklaşabilecek değerlerle bezenmiş bireyler yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir.

© 2017 Esentepe Koleji

ESENTEPE KOLEJi

Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat
Kampüsü Yanı Selçuklu/KONYA

info@esentepe.k12.tr

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.